H260310172431
K270411182501
Sz280512192602
Cs290613202703
P300714212804
Sz010815222905
V020916233006

Film naplója

Brazil

2006-10-11 17:56:47, dorka irta film naplójába

 

http://www.trond.com/brazil/brazil_script.htm

 

Immediately obvious in any Gilliam work is how different his films appear from the "normal" perception of life. When the theater lights go down, the viewer is thrust into a world that is unsettling and unfamiliar. If it weren’t for Gilliam’s customary use of subtitles ("Somewhere in the 20th century" for Brazil, "The Age Of Reason" in The Adventures of Baron Munchausen), then the audience would have no reference points (albeit the reference points are purposely left vague) from which to begin comprehending his films. Even in the opening of his most "realistic" film The Fisher King, Gilliam turns a normal radio studio into strange surroundings by his use of severe shadows, high-angle shots, and extreme close-ups of the deejay’s mouth.

 

Rendezte:Terry Gilliam

1985

Kulcsszavak: brazil gilliam

8 hozzászolás

#986048, 2006-10-11 18:58:46, alma
0
ez a-- legjobb-- filmje
#986387, 2006-10-12 08:37:52, efrijefeg
0
Hmm... ezt a filmet is szeretem, bár ez nincs benn a kedvenc első tíz filmemben....
#986431, 2006-10-12 09:58:19, lacxox
0

Tőle a 12 majmot jobban szeretem, talán az ott is van a 12 kedvenc filmem közt, de a Brazil is nagyon, nagyon jó.

(amúgy a Halászkirály és a Las Vegas is az, de számomra a fenti kettő az igazán kiemelkedő).

#987255, 2006-10-13 08:12:49, efrijefeg
0

A 12 majom hagyományosabb történetvezetésű film, de én is szeretem, bár a Brazil szerintem egy kivételesen jól megcsinált vízió.

 A 12 majonm szerintem az én Top 100-amban sincs enenk elelenére benne. hiszen anyni jó, jobb film van.

 

#987270, 2006-10-13 09:22:26, lacxox
0

efri: jó, azt lehet, hogy hozzáteszem, hogy az igazi ("csaknem lila") művészfilmek nem kerülnek be a top10-embe általában, mert ugyan lehet, hogy elájulok tőlük és képes vagyok lazán 100%-ra értékelni őket, a nem létező toplistára olyan filmeket teszek, amelyeket bárhol, bármikor újranéznék, mert mindig ámulattal bámulom, szóval az ilyenhez valamilyen (mérsékelt) szinten populárisnak kell lennie.

A Brazilban az abszurditás néha zavar. Nem teszi kevesebbé a filmet, csak néhány jelenet túl abszurd számomra ahhoz, hogy a filmet minden pillanatban tökéletesen tudjam élvezni, noha összességében kiemelkedő és zseniális filmnek tartom.

#987273, 2006-10-13 09:27:46, re
0

a 12 majom sem sokkal  hagyomanyosabb  tortenetvezetsu... 

#987280, 2006-10-13 09:42:50, lacxox
0
re: belegondolva, igaz. Hagyományosabb talán az előadása, stílusa, de a történetvezetése nem feltétlenül. A Brazilé végülis amennyire rémlik, egészen lineáris, bele-beleékelve pár álomjelenetet. Na jó, a 12 majom is ilyen, csak ott a lineáris történet egészen össze-vissza ugrál álomszerűen az időben.
#988773, 2006-10-16 10:27:20, efrijefeg
0

Ízlések és pofonok. Nem akartam ítéletet mondani ízlésed felett. Csak az véleményemet mondtam el. Igen, talán nem jól fogalmaztam. Nem is olyan hagyományos történetvezetésű a 12 majom. Bár ennek az elbezsélémódnak is igen nag ydivatja van ma már, de kétségtelen egyike volt az elsőknek. Viszont képi megoldásaiban, stílusában sokkal hollywoodiasabb, mint mondjuka Brazil. Nekem a Brazil pont az abszurditás amiatt zetszik jobban, de egyébként nincs gondom a 12 majommal.

Mondj már valamit, Anonim!

Neved:
  Web:

film



©2009 Sarok.org

Search marketing